Galleri

Raindrops on roses and whiskers on kittens

Det är sånt här som händer mig när det är medlemsdag på Body Shop och jag missar bussen hem från jobbet och fick ett par extra minuter att slå ihjäl. ”Man kan alltid titta utan att handla”, tänkte jag med min vanliga naivitet.
HAHA!
HA-HA-HA! HA!
Sen tänker jag att det är jättesynd om expediten i affären om jag upptar hennes tid och sen inte köper nåt. Då kanske hon får självtvivel och prestationsångest, varpå hennes rosiga, unga, släta ansikte blir fyllt av bekymmersrynkor och tecken på stress. Det i sin tur kommer att leda till att hon får kicken från jobbet eftersom de inte kan ha människor med skrumpna små ansikten som kränger skönhetsprodukter som mirakulöst föryngrar hyn. Då kanske hon måste bo på gatan, tigga och sova på en pappkartong. Klart en måste handla då. Man får bara ta det för teamet liksom. TEAM SLÄT HUD 4 EVER!
Plus att det ju kommit nya grejer som jag inte har i badrumsskåpet sen innan.

Dagkrämen i Drops of Youth-serien tror jag är ganska ny. Jag har iofs typ tre andra sorters dagkräm redan, men det finns så många olika dagar så man kan liksom inte få för många.

Sen kom ju nya doftserien British Rose ut igår, och det vore mig helt jävla främmande att inte åtminstone en vecka efter att en sån släppts gå runt och dofta lite av det senaste nya. Det enda som var wild and crazy i detta var att jag köpte en handkräm istället för en body butter. Men hey, mars är en lång månad.

Mest nöjd är jag med den gigantiska burken med Hawaiian Kukui Cream. Låt er inte luras, det är varken glass eller en framstammad peniskräm. Det är helt enkelt en enastående väldoftande kroppskräm gjord på kukuinötsolja. Eller som Carl von Linné skulle ha sagt Aleurites moluccanus. Jag testade en lite klutt på handen för några dagar sen och gick sen runt resten av dagen och sniffade lite i luften och undrade vem det var som luktade så sjukt gott. Det var ju jag! Bara en sån sak.

God natt då, i morgon ska vi prata om härskarteknik eller söta djur.

#2

Kommentera

