Notering

Ljust och fräscht

Får man gå hem nu?
Frågar åt en kompis.

Jag gjorde ju ändå om hela utseendet på bloggen lite så där out of the blue. Och det blev faktiskt inte bättre än så här. Men det var lite som att ta på sig rena underkläder. Det känns ju fräscht i alla fall en dag eller så.

Jag har verkligen inte tid att sitta här och filosofera hela kvällen. Jag har nagellack som ska tas bort, ost som ska ätas och säkert nån tidning som behövs bläddras lite i.

Min dag var som alla arbetsdagar helt fab. Det är sen gammalt.
På grund av känsliga läsare (jag själv nån gång i framtiden när jag slöläser mina gamla blogginlägg) ska jag inte utveckla det ytterligare. Men jag vet vad jag menar. Business as usual. Nån klev rakt över mig, och jag var så himla glad att det i alla fall inte var på mig den här gången. Jag går sönder så lätt.

Jag tror jag är på väg mot ljusare tider. Snart kommer jag inte ens att vara arg för att jag är osynlig. Då kan jag sväva in och ut utan att ens bli sedd. Mest ut. Jag kommer aldrig att behöva fråga om jag får gå hem. För ingen kommer att veta att jag borde ha varit där.

#1

Kommentera

