Utgående modell

”Testa – hur nära är du att bli utbränd”. Jag orkade inte klicka på den länken. Jag är för trött.
Det är så det är nu. Andra säger att det är härligt med vår. Jag säger att det är too little too late. Jag är djupfryst och lite solsken och fågelkvitter gör varken till eller från.
Jag behöver blästras med ljus och äggpaneras i glitter för att bli serveringsbar igen. Sprinklas med uppåttjack.

Jag har inte lust med särskilt mycket just nu. Utom att äta apelsiner och prata om ord, och vad de egentligen betyder och varför vissa ord inte finns. Om man kan vara utvecklingsstörd kan man inte vara invecklingsstörd också? Jag känner mig invecklingsstörd. Allt är så komplicerat, krångligt och speciellt. Förut tyckte jag att det var lite roande att vara onormal. Så fort nåt var lite konstigt med mig tyckte jag i hemlighet att det var lite roligt. När läkare bara ”detta har jag aldrig sett förut” och kallade in någon kollega för att titta på mina exceptionellt svullna synnerver eller vad det nu kunde vara så jublade jag lite inuti. Jag bara ”told you so – jag är en väldigt speciell person. Till och med mina synnerver vet om det”. Nu tycker jag att det verkar så jäkla onödigt att vara uppmärksamhetskrävande hela tiden och ha en massa stuff going on med både ditt och datt. Så needy. Så oartigt och påfluget mot existensen.
Jag vill vara en pelargon som bara står där i köksfönstret och blommar bakom en rutig köksgardin medan en katt sträcker på sig i kökssoffan och en moraklocka tickar sövande.
Vem är jag nu? Ernst Kirchsteiger?
Är det en psykisk störning? En invecklingsstörning av nåt slag.

#17 utgick
#18 ingick

En reaktion på ”Utgående modell

  1. Jenny skriver:

    ”Äggpaneras i glitter”… *visualiserar*

    Hm. Whatever floats your boat, som sagt… :)

    Jag hoppas det kommer dagar, stunder, ögonblick framöver då vårsolen – eller vad som helst – ger dig en välförtjänt glitterpanering. Hoppas och önskar.

Kommentera

