Whatever floats your boat

Nu har jag sovit på saken. Och jag kom fram till att livet är för kort för självrannsakan.
Gud gav oss en mun och två händer för att vi ska skriva mer än vi pratar. Så tolkar jag det. Och så tänker jag leva.

Sharing is caring. Därför vill jag dela en upplevelse jag hade idag. Jag såg ett avsnitt av Dr Phil som gav mig en insikt i främmande människors idévärld som jag önskar att jag sluppit. Men det som setts kan aldrig oses, därför vill jag sprida detta vidare. Fortsätta att ge.

Avsnittet handlade om människor som tycker om djur. Människor som tycker väldigt, väldigt mycket om djur. På ett sätt som kanske inte känns helt och fullt sunt. Missförstå mig rätt. Jag tycker om djur. Mest av allt tycker jag om kaniner. Kvinnan i Dr Phils program tyckte också väldigt mycket om kaniner. Hon hade tio stycken, som hon klädde i små bebiskläder, hade blöjor på,  körde omkring i barnvagn och lät sova i små docksängar. Hon hade också försökt få en av kaninerna att amma henne. Hennes nästan vuxna dotter tyckte att det ”gått för långt” samt ville särskilt påpeka för sin mamma att hon inte hade lust att ha en bebismössa och dricka ur en nappflaska när hon kom hem till mamman för att umgås. Mamman sårat ”men jag vill ju bara att vi ska tillbringa lite kvalitetstid tillsammans”.

Efter det kom snubben som hävdade att han var delvis hund. Därför var det helt naturligt för honom att skälla, sova i en hundkoja, äta hundmat ur en skål på golvet, gå omkring på stan i en hundkostym gjord av papper och försöka få myndigheterna att gå med på att han heter Boomer the dog.

Dr Phil bara ”whatever floats your boat”.
Jag: ”DE ÄR GALNA!”

Sen kom en furry, och hon verkade snudd på normal när hon tyckte att det mest meningsfulla hon kunde tänka sig att göra var att åka på furrykonvent iklädd rävdräkt. Hon verkade varken tro att hon verkligen var en seriefigursräv eller vilja leva som en räv. Hon verkade ärligt talat mest vilja irritera sin morsa. Vilket jag tycker är ett ganska normalt beteende.

Nu har jag spoilat det här avsnittet, men vill man ändå själv se sånt som inte kan oses så varsågod:

http://www.tv4play.se/program/dr-phil?video_id=3046851

Godnatt jord!

#16

Kommentera

