Som en tiger

4f64977c16e3afa5ffc0239ae49d88de

 

Make mental note: Det här är inte viktigt. De här människorna är inte viktiga. De här människornas åsikt bekommer dig inte.
Repeat. Repeat. Repeat.

I morgon ska jag prata med människor jag verkligen inte vill ska veta ett skit om mig om de saker som är mitt mest privata.
För att jag måste, för att de ska sluta tro att allt handlar om dem. För att jag ska sluta att tro att allt handlar om mig.
Det kan gå hur som helst.
Och om tusen år (eller en vecka) kommer ingen att bry sig. Kanske mest för att de inte ens bryr sig nu.
Jag bryr mig. Och det är mitt eget problem.
Nu ska jag lägga det i andras knä och se vad som händer.
Den icke-tillitsfulla människan ska falla bakåt och vara beredd på att ingen fångar.
Det allra svåraste blir att om nån fångar tänka på att det är den personen, och såna som hen, som faktiskt räknas.

#9

Kommentera

