Nästan framme

Ni vet när man hittar en hundralapp i fickan på en jacka man inte använt på länge? (Inte? Nej, jag vet – det händer aldrig mig heller). Men jag inbillar mig att det lite är samma sak som att upptäcka att man en av alla de där trötta kvällarna när man fulbloggat och ögonen gått i kors har numrerat sina blogginlägg i #blogg100 fel (fin gammal tradition det där, brukar göra det ett par gånger varje omgång). Jag tänkte lakoniskt att det ju är så himla typiskt min otur att alla andra hunnit så många dagar längre än vad jag gjort, trots att vi alla startade samma dag. Jo, jag var lite trött i huvudet när jag tänkte den tanken också…
Sen blev jag superglad när jag insåg att jag också är på inlägg #90 och bara har tio kvar till mål. Jag är ju framme snart! Tack till Himmel&Ord som genom sitt inlägg fick mig att börja fundera på hur långt det egentligen är till 100.

Annars då?
Ja, det är väl misär som vanligt. Det handlar bara om nivå. Idag ändå en human.
Förutom att jag tillbringade halva min lediga dag på tandakuten väntandes på att få träffa en tandläkare i max fem minuter och få konstaterat att jag har en läskig varböld i munnen och måste sättas på penicillin. Jag älskar verkligen hur alla typer av interaktioner med sjukvård/tandvård/livet resulterar i bekymrade blickar och olycksbådande besked. Det är lite som att folk inte vill kasta konfetti när jag kommer, utan fotanglar eller handgranater.
Idag var det glädjande besked 1) tur att du kom idag, det där ser ut att kunna bli riktigt obehagligt 2) by the way är det en spricka i tanden bakom, tror inte den går att laga mer. Den är rotfylld. Den får du dra ut. 3) Hoppas bakterierna inte går ner i käken nu då. Hejsvejs!
750 pix och så ut i regnet igen.
Jomensåatt. När livet ger dig citroner så gå och ta en latte så ska du se att allt ordnar sig.
Gör det inte det så tyckte väl livet att du är lite för sysslolös, pigg och positiv.
Min kropp är i ett massivt sönderfall. Ja, det mesta annat också faktiskt.
Men skit i det nu. Det är helg!
Och jag ska äta ost (på andra sidan munnen än där det är infektion) och sen gurgla bort mina smaklökar med bakteriedödande som smakar napalm.
Just det, jag har en skön förkylning också.
Men annars är allt great! Som vanligt.

Så #91 nu då? Eller är jag redan fel ute?

Kommentera

