Tusen miljarder timmar senare

Den här dagen har varit tusen miljoner timmar lång (eller ungefär lika lång som vanligt, men den känns mycket längre).

Tränade i ottan (läs: strax efter åtta, läs: gick igenom ett träningsprogram som väldigt mycket handlar om saker som att inte ramla omkull om man blundar), jobbade sen i gruvan (läs: svarade på mail, loggade in och loggade ut i en massa system, skrev ut papper samt satt på möten och lyssnade på folk som tycker till om saker de inte vet ett skit om), bråkade med löneavdelningen (läs: på ett väldigt trött sätt mimat ”10 000 spänn hit eller dit är väl inget att bråka om?” in i telefonluren), åkte och tittade på nåt slags väldigt deprimerande lägenhetshotell i en förortigare förort än vår – dit vi troligen kommer att ”evakueras” inom kort (läs:  vi ska bo i nån deppig ursäkt till enrumslägenhet i flera månader på grund av att vi råkar bo granne med en knarkande rövhatt som trashat sin lägenhet och vår), tröståt libanesisk middag på en kvartersrestaurang i våra förmodade nya hoods (läs: punktmarkerade genom att i alla fall sleva i mig nåt från varje fat – en bit gurka, en falafel och möjligen en hel hårdfriterad potatisskörd) samt promenerade hela vägen hem pratandes om viktiga ting (läs: hur Google Street View förändrat mitt liv från helt lost till bara partiellt lost). Sen var det ”Winter is coming”-tittande (konstaterade att det finns så många osympatiska karaktärer i ”Game of Thrones” att det blir svårt att ta ställning till vem man ska tycka mest illa om. Lite som ”Girls” alltså) och sen var dagen nästan slut och jag erinrade mig än en gång att jag håller på med den här #blogg100-grejen som innebär att jag ska krysta ur mig några mer eller mindre (oftast mer) ansträngda inlägg om allt spännande jag tänker, gör och är.

Men låt oss prata om dig ett tag. Hur var din dag?

Låt mig bara lägga mig ner, blunda och vila huvudet lite medan du pratar…
Jag behöver bara en liten, liten tupplur nu. I tusen miljarder år ungefär.

#59

Kommentera

