Fuck you and the horse you rode in on

Jag tycker att den här veckan har varit ganska kass om jag får säga det (och varför skulle jag inte få det?).
Det är faktiskt lite för mycket av allt nu. Och det är inte direkt fluffig marängtårta med extra grädde, om man säger så.
Jag tycker att Gud, när hen skapade människorna, lite överskattade sin förmåga.
Utom kanske när det gäller Dita von Teese.

Jag vill bara igen poängtera hur monumentalt mycket jag hatar min idiotgranne. Om nu nån missat det. Han har fortfarande inte flyttat ut, och vägrar fortfarande släppa in hantverkarna i sin lägenhet. För ett tag sen fick vi fuktskaderapporten där vi kunde se hur omfattande skadorna var i hans lägenhet, i vår och hos de under oss. Plus att vi fick en fin inblick i exakt hur skabbig hans lägenhet var. Även om vi anat så var det inget emot hur det verkligen såg ut. Det var som om man fått upp ”knarkarkvart” på Wikipedia. Det framgick att hela hans lägenhet måste totalsaneras. Alla golv och väggar måste rivas ut samt sandlagret under golven sugas ut plus att betongen ska torkas ut osv. Det är alltså vårt tak…
Förutom översvämningen och branden så verkar de ha gjort sitt bästa för att förvandla lägenheten till ett råtthål.
I vår lägenhet ska de, meddelade byggfirman som var här idag, riva ut stora delar av vårt kök (hela sektionen med diskbänk, spis, kyl/frys samt alla skåp där) och förstås hela golvet. Det är alltså vatten som runnit ner till oss under veckorna EFTER hans översvämning, så hade han släppt in hantverkare direkt så de kunde torka ut hans golv på en gång hade detta aldrig hänt utan det hade troligen räckt att vi fått några väggar omtapetserade. Även i vårt arbetsrum ska golvet och en vägg rivas upp och sen innan visste vi då att hallväggen var förstörd (dvs den måste rivas upp och hela hallen tapetseras om). Nytt var att hela badrummet ska rivas ut – golvet, väggarna och taket. Samt även vår lilla WC. Det är alltså bara två rum i vår hela lägenhet som inte är fuktskadade – sovrummet och vardagsrummet.
Hantverkarna vet fortfarande inte när de kan sätta igång (grannen har som sagt var ännu inte blivit vräkt – trots att det nu måste vara tre veckor sen han delgavs uppsägning), men de vill så snart som möjligt riva upp vårt köksgolv oavsett eftersom de vill börja torka ur det då det annars kan bli mögel. Vi kan inte bo här då, så vi måste hitta en ersättningsbostad (försäkringsbolaget ska väl hjälpa oss) samt packa ner och eventuellt magasinera en stor del av vårt bohag.
Vi vet inte hur lång tid den här renoveringen tar eftersom det är oklart hur mycket de kan göra innan de torkat ur knarkarjävelns lägenhet, och gud vet när de kan få komma in där.
Men jag skulle tippa på minst tre månader. Som vi ska bo i kappsäck, troligen på nåt jävla lägenhetshotell.
Det värsta var att vi träffade på knarkaridioten utanför huset häromdagen, och han sa typ ”tjenare” – som om inget. Som om han inte fattar nåt alls. Som om han inte efter att ha orsakat ett helvete för oss i flera år och nu har toppat med en bajstårta rakt i ansiktet på oss, utan som om vi är några goda grannar som morsar på varann.
Om jag hade varit det minsta våldsamt lagd hade jag slagit ner honom. Utan att blinka.
Tack så jävla mycket ditt as.

Men nu vänder vi blad. Väldigt långsamt, i flera månader.
Och tittar på en snygg video med Dita von Teese.

#55

2 reaktioner på ”Fuck you and the horse you rode in on

  1. (Vet inte varför jag fortfarande klickar på YouTube-länkar öht, borde ha lärt mig vid det här laget att 95% av sådana inte går att spela i Tyskland. Fuck GEMA and the horses they rode in on, helt enkelt.)

    Jag läser dina uppdateringar om grannjäveln från helvetet med allt mer tappad haka… Det är helt bisarrt. Att hyresvärden inte får bryta upp dörren och kasta ut fanskapet när han helt uppenbart förstör huset är ju helt… (Missförstå mig inte, jag tycker att oväsen och knarkfester skulle ha räckt i sig, men om nu inte hyresvärden reagerar på sånt, kanske de borde reagera på att deras egendom går åt fanders…? Eller är det ett smidigt sätt att få renovera en eller flera lägenheter på ett försäkringsbolags bekostnad…? Man undrar hur de tänker.)

    Hade nu vårt hus stått tomt hade ni gärna fått bo där, men det är redan uthyrt. Jag hoppas det ordnar sig för er iaf.

    • evilbunny skriver:

      Åh, videon är säkert censurerad av tyska sedlighetspolisen. Den är lite oanständig.;-) Det där med grannen är helt obegripligt för alla sätt. Vi undrar också varför de inte gjort nåt tidigare, nu blir det ju ännu dyrare än om de bara behövt målat om och fixat ytskikten på hans lägenhet. Det är knepigt att hitta tillfälligt boende (särskilt när man inte vet hur lång tid det blir), men vi hoppas på lite ”semester” från ”dårhuset” om inte annat.

Kommentera

