Go away

nice

Jag tror inte jag är så frisk än. Jag nobbade till exempel att käka mjukglass i Kungsan och titta på nyutslagna körsbärsblommor. Istället låg jag under dubbla täcken och extrafilt och huttrade i soffan eller i sängen i omgångar. Orkade varken läsa eller se på dåliga TV-serier, utan hostade och sov mest. Och drömde konstiga drömmar. Där upp var ner och rätt var fel.
Kravlade mig ur sjukbädden framåt kvällningen, kammade mig och åkte söderut för att äta påskmiddag hos brorsans familj. Vågade ej instagramma maten, fast den var supersnygg (chorizoconfiterad lax med rostade ugnsgrönsaker) och smarrig. Nu är det ju nästan som om det aldrig hänt. Ni får ta mitt ord på det.
Förutom att det krävdes en resa från ena delen av stan till den andra så var det perfekt att få slå sig ned vid dukat bord och bli serverad varm och mumsig mat, och sen slippa disk också. Fick också bita huvudet av skumgodiskaniner och massakrera små chokladägg, så påskkänslan var total.
Tyvärr kunde jag inte delegera bloggandet och tydligen kommer ingen och bär mig i säng nu heller, så jag avslutar dagen med hårt jobb som vanligt. Jag verkar inte heller kunna förmå någon annan att ta över min förkylning, för efter kvällens utflykt känner jag mig ännu mer frusen, snorig och hostig. Så jag lämnar lite walk over på alla plan idag. Men var snäll och ha överseende, innan du vet ordet av är det din tur att slåss mot en snordrake.

#48

Kommentera

