Fulblogg

Det finns många olika trådar jag skulle kunna plocka upp idag.

  • Spännande och inspirerande föreläsningar som väcker tankar om framtidens kommunikation och teknik
  • Behovet av att följa ett av mina nyårslöften ganska konkret (nej, dina problem är inte flyktingarnas fel och kan du med att skriva det på Facebook så tror jag inte vi har samma värderingar. Jag skiter i hur dålig dag man har, om man låter såna kommentarer sippra fram visar det vad man har för värderingar. Blir alltid lika förvånad när nån kör den där grejen och sen trycker ”gilla” när nån annan vräker ur sig ännu mer fördomar i ens tråd)
  • Hur någon kan kalla Linda Skugge för geni
  • Hur korttänkt och oroande det är att TV4 lägger ner alla lokala nyhetsstationer
  • Att HBO Nordic äntligen lät oss ”komma till” för att se första avsnittet på nya säsongen av ”Game of Thrones” (yay, äntligen! Blod, våld, död, porr och världens största lilla skådis)
  • Att jag inte längre behöver äta som en fågel utan har kommit till nivån panda (lite letargiskt sitter och tuggar dygnet runt på särskilt utvalda födoämnen)
  • Att jag de senaste veckorna frusit så in i helvete hela tiden (det behöver inte ens bli vår, det behöver bara bli lite mindre kallt. Please!)
  • Att knarkargrannen ännu bor kvar och vår köksgolv bubblar upp mer och mer av vattenskadan samt att förvaltaren åkt på semester utan att återkoppla till oss hur läget är (och att jag börjar förlora tålamodet med bostadsbolaget. Men kanske känner jag mig lite bättre om jag får skriva på Facebook att det är flyktingarnas fel? Det är kanske nån typ av universalmedicin? ”De får minsann 18-rumslägenheter, hus, bilar och nya möbler – men vi som jobbat och bott i Sverige i hela livet får ingenting”. Jag är så jävla trött på sån retorik. Please…kamma er! Bli förbannad på människor som faktiskt fattar beslut som gör att samhället ser ut som det gör eller i alla fall den/de som varit assholes mot er personligen. Börja inte pissa på andra människor i en utsatt situation – som dessutom troligen har varit med om tusen gånger värre saker i sitt liv än du har – om man nu ska gradera saker)
  • Att jag gått med i en bokklubb på jobbet (alla medel är tillåta för att börja läsa igen)
  • Att jag funderar på om jag inte borde börja plugga lite (är trött på att göra samma saker hela tiden och har insett att de enda gånger jag brunnit för mina arbetsuppgifter den senaste tiden är när jag får tänka lite större).

Men jag har ganska mycket overload i hjärnan efter att ha tankat intryck i dagarna två, så det får nog bli just då här. Några små tankefragment som passerat mitt huvud idag.

#40

Kommentera

