Nytt husdjur

topsyJag: Kan det inte bli vardag snart. Det vore så skönt om allt återgick till det normala.
Universum: Nu är det vardag.
Jag: Blä. Det finns inget normalt med detta. Kan det inte vara helg snart.

Frökenaldrigriktigtnöjd.
Till exempel är jag fru, och kan alltså inte ens vara en fröken-nånting längre. Missnöjet med det.
Men jag är väldigt nöjd med själva giftet. The gift. The wedding present. Det nuvarande bröllopet…ehh giftermålet…äktenskapet, menar jag.

På tal om det har vi i höst varit gifta i FYRA ÅR. Oh my God.
Vi fick bland annat ett presentkort på Thinkgeek.com när vi gifte oss och då köpte vi en lampa som vi monterade ihop först för ett par veckor sen.
Vi är snabba. Som spökdjur. Det är därför vi var ihop i över tio år innan vi gifte oss.
Jag har ingen aning om hur snabb en Triceratops var, men den tog i alla fall en ansenlig stund att bygga ihop till en lampa från de små plastflärparna som levererats i ett platt paket.
Kanske inte lika lång tid som det gått mellan kritaperioden och nu. Men några timmar.
”Topsy”, som vi döpt hen till, lyser nu upp vår tillvaro, och vi frågar oss lite varför vi inte gjorde slag i saken förr.
Lite som det där med att gifta sig alltså.

#38

Kommentera

