Dagens wow: Federico Babina

Jag blev verkligen kär i de här smarta illustrationerna som på en gång är porträtt av kända arkitekter och prov på deras stil, och så den på en gång modernistiska och lite retro formen på affischerna. Serien heter Archi_portrait och är gjorda av den italienske konstnären och arkitekten Federico Babina. Han har gjort många olika serier av illustrationer som delvis har samma tema – konst och arkitektur förenade på ett fantasifullt sätt. De är helt fantastiskt snygga och jag vill äga alla! ALLA!

Kolla in Federico Babinas hemsida för fler exempel.
Via Society6 kan man också köpa hans grejer (vilket jag starkt överväger eftersom jag liksom övermannades av ha-begär). Jag hittar ofta coola grejer där, så det är verkligen ett säkert kort om man vill spendera pengar.

Från serien Archi_portrait:

01_le-corbusier-01 02_Oscar-Niemeyer-01

Från serien Archicine (arkitektur i filmer):

archicine7-01_905 archicine5-01_905

Från serien Archiset (interiörer från olika filmer):

01_the-shining-01_905 016_clockwork-orange--01_905

Från serien Archist (om konstnärer ritat hus):

010_keith-haring-01_905 013_picasso-01_905

I’m impressed!

#37

Kommentera

