Jag är på G

avsluta

Jag avslutar faktiskt saker ibland. Den senaste veckan har jag faktiskt gått igenom alla mina hundratals påbörjade blogginlägg och skakat ur några gamla uppslag som jag slutfört. Ganska bra, då jag för det första lagt ned en massa tid på att skriva utkasten (innan jag tappade tråd, ork eller sammanhang) och för det andra för att jag är inne i en period där jag har så mycket nytt att fylla hjärnan med att det inte får plats några i flykten fångade tankar om saker jag vill blogga om här. Dock känner jag just nu en tillfredsställelse och vardaglig lycka över hur skönt det är att koppla bort vissa (väldigt energikrävande) delar av sitt liv för en period (nej, jag menar inte min hjärna). Längtan, lust och kraft sipprar långsamt in i mig igen. Skaviga saker har lyfts från mitt skinn och det blir lättare att andas, tänka och drömma.

Såna här pauser är tyvärr inget jag kan välja att göra på heltid (och var inte självvalt nu heller egentligen), men det gör mig på sätt och vis lite ledsen att (igen) bli påminde om det här. Vad skulle jag inte kunna åstadkomma om jag fick lägga min energi på saker som inte dränerar en på lust, kreativitet och ork? Det är klart att allt inte skulle va happyjoysunshine hela tiden ändå (och är sannerligen inte just nu). Men kroppens fängelse och själens är två olika saker, om man nu ska uttrycka sig så här melodramatiskt (som jag gillar att göra). Ibland tycker jag att det är ett för högt pris att behöva ha båda inburade.
Just nu har jag föresatt mig en sorts långsam revolution på det ena hållet, och min förhoppning är att när kroppen blir tillräckligt stark skall jag som en hulk spänna mina muskler och rasera andra murar också.
Jag ska grön och spänstig skutta mot solnedgången, som en yster Shrek.
Ja, så får det bli.

Btw så har jag börjat beta av min 2014-lista. Det känns som jag faktiskt redan har kommit rätt långt när det gäller vissa av punkterna. Andra känns ännu långt bort. Men hey, vi närmar oss slutet på Q1, så det finns ännu tid att riva murar och bygga torn varifrån man sedan kan spana ut över världen.

#28

Kommentera

