Vår med förhinder

Det snurrar en massa i mitt huvud idag. Som det ofta gör. Men jag väntar med de stora tankarna och småpratar lite om vädret istället.
I den del av landet där jag huserar så har den spirande våren blivit nedbrottad ett par omgångar nu. Senast i natt pudrade Kung Bore lite vitt över landskapet utanför. Jag vet inte riktigt hur mina påskliljor och hyacinter som jag pyntat balkongen med ser på det kylslagna välkomnandet. Jag hoppas de inte förkyler sig!
Nu är det väl sällan någon överraskning att vintern dyker upp ett par gånger med oväntade bonusbesök innan våren får härja fritt, men man glömmer liksom bort det varje år – att det brukar vara så.
Jag hoppas verkligen inte att de där superfina hemstickade tumvantarna jag köpte för en vecka sen ställde till det för vädermakterna och influerade dem till oegentligheter. Jag sa ju högt och tydligt att jag skulle spara dem till nästa vinter. Inget besvär för min skull!
Dock är ett av de allra säkraste vårtecknen i min värld att jag börjar längta efter ett par nya Dr Martens till våren.
Nu var det länge sen jag fick nåt riktigt sånt där oöverkomligt begär efter nån särskild modell, men det skadar inte att kolla in utbudet och se om nåt väcker shopping-demonens lust.
Jag plockade ut några kandidater för våren 2014. Alla är inte nya för säsongen, men det kanske är mindre viktigt. Så länge de är snygga.
Allt från gulliga polka dots till döskallar, rosor & 1300-talskonstnären Hieronymus Bosch helvetes-målningar (vilket fashion statement det skulle vara!) finns på min önskelista. Är också väldigt förtjust i de skotskrutiga med nitar (älskar deras färgbeskrivningar – som red stewart, hell och winter purple). De jag lite mer seriöst faktiskt skulle kunna tänka mig är Brandie-sandalerna. Mary Janes är väldigt mycket min stil. Flickskor för vuxna.

Den dag jag inte bryr mig om Martens är den dagen jag är död. Och jag har faktiskt gillat Martens sen Nitzer Ebb gick i kortbyxor. Pilutta dig.

martens14
Uppifrån:
Pascal, hell, 8-håls (Re-invented print collection)
Beckett Skull & roses, black+grey, 8-håls (Core collection)
Dai Tartan, Black+red stewart, 8-håls (Core Applique collection)
Chay, white+black, 8-håls (Core print collection)
Evan Skull, black+silver, 8-håls (Kensington collection)
Grace, black, 6-håls (Core collection)
Gothic rose, black+purple, 8-håls
Pascal, pink+black, 8-håls (Re-invented print collection)
Pascal Zebra, winter purple+black leather, 8-håls (Re-invented print collection)
Brandie, white+black, mary janes (Core print collection)

#17

(förlåt att bilderna är olika stora, men ooorkar verkligen inte pyssla mer just nu)

Kommentera

