Fem i deadline

Jag har redan postat All the work while crying-bilden en gång så jag kan inte göra det igen. Även om jag vill och den perfekt skulle matcha mitt rådande sinnestillstånd.
För idag är en sån dag. Då jag sitter uppe sent och sliter mitt hår framför datorn för att jag varit dum nog att skjuta upp, skjuta upp och sen en gång till skjuta upp nåt som jag borde ha tagt tag i för länge sen och kanske, kanske krånglat mig ur för att slippa denna härdsmälta.
För en gångs skull är det en arbetsuppgift som jag inte kommer att kunna snyta ur näsan (om än vanligen i en enda väldigt lång utsnytnings-sittning) även om jag sitter uppe all night long. Det finns en sak som inte all min insamlade ordsvadakunskap kan rå på, och det är byråkratins strikta, fyrkantiga formatmallar. Jag kan inte kreativt fluffa upp en textpudding med hjälp av att skaka lite på ordsparbössan, ta det som trillade fram och pussla ihop det så att det ser ut som om jag vet vad jag gör . Här måste allt vara klart, koncist och inte gå att misstolka, övertolka, undertolka eller felleverera.

Så här är situationen nog mer ”gråtfärdig över allt jobb som inte kommer att bli klart”.
Jag hade hellre gjort vad som helst annat just nu.
Som det här till exempel:

howtomakehandshadowpuppets#5

En reaktion på ”Fem i deadline

Kommentera

