Körsbärsblommor och hat

Hejhej. Mitt jävla Internet har varit nere i hundratusen dagar nu. Eller sen i torsdags. Men det är länge. Och när jag säger ”mitt internet” menar jag vårt bredband. Bredbandsbolaget säger att de ska fixa det på måndag. Hallååå, det är tre dagar. Det är 2013 nu. Givetvis pallade vi inte detta så My Man delade ut nät via sin iPhone. Då gick allt extremt segt så jag försökte dela ut nät via min mobil också och gissa om det var massor av saker som skulle installeras och hämtas ned från INTERNET för att få det att funka. Nu fick han vatten på sin äppelkvarn, men jag sa förstås bara ”iTunes” med ett menande tonfall, och sen var vi kvitt. Jag som brukar hävda att jag inte alls är en sån nätjunkie fick nu se sanningen i vitögat. Samt även inse att jag verkligen inte gillar att ha mobilen som primärverktyg för att surfa, blogga, twittra och allt vad jag nu pysslar med. Jag vill komma åt sakerna som jag har på min DATOR. Och sen blev allt annat irriterande också – som att inte kunna surfa på iPaden i soffan och inte kunna Netflixa. Allt jag kom på som jag ville göra inkluderade en fungerande uppkoppling. Lite sorgligt. Funderar på att införa en internetfri dag. Eller en timme. Eller en kvart. Eller inte.

Men i alla fall så satt jag och skrev ett fint blogginlägg precis när nätet dök i torsdagskväll. Så även om det inte är i tidssynk med verkligheten så får ni det ändå. Det heter ”En helt vanlig dag” aka ”Körsbärsblommor och hat”.

  • Ta sovmorgon till 12.
  • Göra lite jobbgrejer på min lediga dag. (Nej, ingen tvingade mig. Men var på konferens igår och ledig idag så en arbetsvecka bara bestående av en måndag med en massa möten får en ju inte direkt att hinna pricka av så mycket på to do-listan. Jag vill gärna bygga upp en stressinfarkt lite successivt och inte bara bli överkörd av ett stresståg).
  • Åka in till Kungsan och fota körsbärsblommor och äta mjukglass. (Var förstås inte en enda annan käft som kommit på den tanken. Jag är så himla speciell och annorlunda och alternativ.)
  • Åka förbi jobbet på min lediga dag för att hämta mina kattskor. (Don’t ask…). Fick bullar och bananer.
  • Ha tre poliser över på visit för att de ska ta med sig den kniv som satt inkörd i dörren på vårt källarförråd och inspektera det inristade hakkorset med tillhörande ”XXX” (man ba: Inga konstigheter. Två icke uppbrutna dörrar måste forceras, dvs det måste ha varit nån med nyckel där. Samt vårt förråd var det enda som var SKÄNDAT. Nej, jag tycker inte detta är sådär toppenkul faktiskt, eftersom jag redan innan är rädd för våra knarkgrannar. Men det där känns lite för sofistikerat för att vara dem. Men skönt att veta att det i så fall finns ännu fler psykopater i vårt hus.)
  • Djupstudera de virala effekterna av Littorins fotbadsbild på Facebook. Alla verkar ha glömt att bakom den där mysgubbefasaden så finns hjärnan bakom arbetslinjen samt en man som har Captain Picard som alias när han sexchattar (eller var det Dangerzone eller Mrfeelgood6?). Sen är jag förstås för all kärlek, men när en man gifter sig med någon som bara är några år äldre än sin dotter så brukar jag höja lite på ögonbrynen. Men det är förstås bättre att vara lycklig (= manifesteras bäst genom att ens älskade postar en bild på Fejjan föreställande en själv när man sittande på toaletten fotbadar i en ugnsfast form och har sin tax i famnen) än att vara olycklig. Ännu mer fördomar från mig där – vad är det som säger att Totto var olycklig när han raggade köpesex på nätet? Han kanske var superhappy. Men jag tror han blev ledsen sen när allt sket sig (apropå arbetslinjen och sånt). Men vad vet jag om nånting? Egentligen.

Godnatt jord.

PS. Här är den obligatoriska körsbärsträdsbilden.

blom2013_2

Kommentera

