I feel lucky när jag handlar hos MatHem

Jag vill verkligen slå ett slag för humor i vardagen. Mathem.se var onekligen förra veckans leverantör (!) av detta. Vi brukar handla mat från dem (smidigt och bra med storhandel som levereras hem till dörren) ungefär varannan vecka, men det verkar som om varupackningssmurfarna hos dem på senaste tiden haft lite bråttom när de plockat ihop våra ordrar. Det saknas grejer eller är fel, men i den senaste leveransen var det nog all time high. Deras kundservice brukar svara direkt när man mailar dem och påpekar att nåt blivit fel, men denna gång har jag inte fått nåt svar alls. Känns som de inte tog detta problem på allvar…

Mitt mail (fritt ur huvudet då jag inte orkar leta efter det):

”Hej, vi fick en leverans från er ikväll och några varor var, som jag fick mail om tidigare idag, utbytta mot ersättningsvaror.
Det byte som inte nämndes var att ni ersatt rengöringssprayen Ajax Kök (750 ml) mot en Pripps Blå lättöl (33 cl). Vi testar nu att skrubba kaklet med öl, och hoppas att de som fick vår Ajax inte får hela sitt torsdagsparty förstört!”

Jag är mycket fascinerad över hur den som packade våra varor tänkte. ”En burk lättöl. Inga konstigheter. Man vill ju inte bli full som en kastrull liksom. Helt rimligt.”
Jag vet inte riktigt hur jag ska agera. Var det nåt subtilt budskap från MatHem?
Men nu är det för sent för att bevisa missen, vi drog i oss hela den där lättölen i ett svep (hälften var) och sen var det förstås värsta köksstädarpartyt här. Bara man får sig ett järn innanför västen så behöver man inga rengöringsmedel när man städar.

På ett mer seriöst plan så undrar jag hur många missar i leveranser man ska ta innan man ger upp? Jag har tyckt att smidigheten i att handla så här har uppvägt lite småmissar. Men det är inte direkt som man traskar till sitt lokala ICA, tar på en ”I feel lucky”-ögonbindel, greppar lite saker på måfå och går till kassan och betalar och sen när man kommer hem fnissar uppspelt över att man fick kotletter istället för toapapper. 
Man har liksom nåt slag plan (i alla fall ibland) med det man handlar. Det kan eventuellt vara saker man behöver.

***

Update: Det var finfint av MatHem att både svara här och ringa upp mig för att korrigera misstaget. Nu är jag glad och nöjd igen och fortsätter att nätshoppa.

2 reaktioner på ”I feel lucky när jag handlar hos MatHem

  1. Hej!, Vi ber om ursäkt att du ej fått något svar, jag ber kundtjänst kontakta dig så vi kan lösa detta och se varför svaret har dröjt så pass länge. Trevlig vecka önskar vi på Mathem!
    Bästa hälsningar Dan,

    • Evilbunny skriver:

      Tack MatHem! Jag fick ett samtal från någon väldigt trevlig person hos er så nu är jag happy igen och fortsätter handla Ajax & sånt hos er!

Kommentera

