Härligt

Jag har funderat vidare över det där amningsinlägget jag skrev häromdagen. När jag tänker efter så ska man förstås skita i andra. Skit i vad andra tycker om nånting du vill/måste/önskar/som känns bättre för dig! Gör bara allt precis på det sätt du själv vill! Om nån annan känner, tycker eller tänker nåt om det som inte passar dig så be dem dra åt helvete (eller om du är mer mild till sinnes himla bara med ögonen). Är inte det bara enklast? Då vinner den som är mest envis. Och det är väl ett ypperligt sätt att bestämma vad som är ok och inte?
Btw är jag sjukt envis, så jag känner att det kommer att gå bra för mig.

Skönt, plötsligt frigjorde jag en hel massa tid som jag annars skulle sitta och störa mig på allt möjligt smått och stort. För om man bara har den här regeln så kommer allt att funka tipptopp.
Jag ska bara gå fram till folk och ”Du, vet du vad jag tycker är härligt med dig? Hur du vågar ta plats i det offentliga rummet!” och så skall jag krama dem. Länge, länge. Tills de känner sig lite awkward. Men det är precis som det ska vara, för jag kan bara tänka att deras obehag ligger hos dem och om jag vill krama nån så måste jag få göra det. DET ÄR MIN RÄTT! Förresten, vem kan ha nåt emot kramar? Det måste ju vara en person som är emot allt naturligt, bra och fint – alltså är den personens eventuella åsikt bara sicko och inskränkt. Och då behöver jag inte bry mig om den heller.
Japp. Så är det.
Skönt, härligt, fint.

Nåt annat som är härligt är att det är våffelsöndag! Det innebär att man får våfflor med löjrom, rödlök och gräddfil till förrätt. Sen får man våfflor med sylt och grädde till efterrätt. Och till huvudrätt får man ingenting, på grund av att det kan man skita i om man ätit dubbelvåfflor. Så är det. En söndag av vishet och våfflor.
Skönt, härligt, fint!

Nu ska jag antingen slötitta på en Maria Wern-deckare på TV eller läsa klart Sami Saids ”Väldigt sällan fin”.
Sen sova,
Skönt, härligt, fint.

Update: Det har kommit till min kännedom att jag i amningsfrågan tydligen är åsiktsfrände med Katrin.Z. Då inser jag att jag är ute på djupt vatten. Det kan aldrig vara ett gott tecken att tycka nåt som ens är i närheten av hennes åsikter. Hon anser förstås att det är feministiskt (och hon säger det alltid som det är en dålig grej) att tillhöra ”amma överallt”-falangen. Jag kanske måste göra avb(r)ön angående detta. Får fundera på saken känner jag. Ska känna efter nästa gång det är vårtgårdsbonanza mitt i maten om det är ”detta är guds mirakel”-känslor eller ”skyl din tutte”-ångest. Eller om jag bara kan sörpla i kapp med bebben och tänka ”latte här och latte där”. Jag förstår att det är väldigt viktigt att ha en stark hållning i detta. Man kan inte släppa på åsiktspedalen i såna här frågor.

#96

Kommentera

