Helloooo Schröddy

My-First-Godzilla-Plush
Jag har fått en läsarfråga. Den lyder som följer ”Är du alltid så där jävla sur eller?”
Svaret på det är ”Sur? Hela jag är ett skimrande väsen vävt av drömmar, såpbubblor, sockervadd, speldosor och karuseller. Hur kan du inte uppfatta det? Vad gör jag för fel?”.

Nu ljög jag igen. Jag får verkligen inga läsarfrågor.

Ny läsarfråga: ”Är du mytoman?”
”Vet du, i morse kom jag lite sent till jobbet, men det var faktiskt inte mitt fel. Det hade tydligen kommit en Godzilla precis innan och tagit den bussen som jag skulle åka med. Det var jätteläskigt faktiskt, för den hade varit arg och stökig och kastade bussen ända till Flen. Eftersom det bara finns en buss i trafik i Stockholm just nu, på grund av den här strejken du vet…bussingenjörernas fackförbund kräver 18 miljoner mer i timlön på grund av att de inte kan kissa när de vill…så då var den bussen ju tvungen att köra hela vägen från Flen innan den kom till min hållplats. Plus att sen, PRECIS när jag skulle kliva på, så hittade jag inte mitt SL-kort. Då slog det mig att det tappade jag när jag var uppe på taket i natt och skulle rädda en skolklass dövstumma 9-åringar som förirrat sig dit när de letade efter en bortsprungen iller. Sen var det så dumt att när jag skulle köpa ett nytt så hade alla pengar slutat fungera på grund av att nån hade tryckt på fel knapp i en tidsmaskingrej så att det blev stenålder på hela jorden en kort stund. Men då tog jag på mig min osynlighetsluva så jag kunde smita ombord på nästa buss i alla fall (för den här Godzillan hade härjat runt och kastat bussar runt i hela Sverige, så några hamnade i Stockholm också). Men gissa vad? Det blev det jordbävning och den här bron över floden Kwai gick sönder, så alla fick kliva ur bussen och simma sista biten. Och på grund av att det var så mycket hajar i vattnet fick vi simma en lång omväg. Och jättemånga dog av utmattning och akut vattensjuka då. Till exempel jag. Så efter det så var jag faktiskt mer eller mindre tvungen att gå förbi Pressbyrån och köpa en macka för att inte svälta ihjäl. Därför blev jag en kvart sen ungefär. Men vi har iofs flextid. Men ändå. Jag ville bara inte att nån av er ska tro att jag är en sån som ligger kvar en stund extra i sängen på morgonen eller så.”

När vi ändå pratar så här förtroligt skulle jag vilja passa på att fortsätta att vara lite seriös.
Om man läst min blogg på nån sorts regelbunden basis så kanske man får för sig att jag inte tycker om barn, vuxna, tonåringar, medelåders, gamlingar, män, kvinnor eller egentligen några andra människor. Man kan få för sig att jag stör mig på nästan allting.
Att jag är en besserwisser. Att jag alltid tror att jag vet bäst. Att jag inte kan stava till ödmjkhet. Att jag gör tummen ner oftare än tummen upp. Att jag dissar hellre än hissar. Att jag rasar och vredgas. Att jag tycker att världen borde smiskas upp med en rutten böckling. Att jag tycker att folk borde skärpa till sig och vara lite mer TOLERANTA. För helvete!!! Utom mot saker som jag ogillar.
Att jag ofta tycker tvärtom. Baföatt. Baföatt nån måste göra det drrrty jobbet också.  Att jag är både djävulens advokat och prästens lilla kråka. Vad som helst utom fågelfiskmittemellan.

Det är helt korrekt uppfattat.
Kan vi vända blad nu?
Och på det nya skriver vi ”OBS! TYCKER VÄLDIGT MYCKET OM SÖTA DJUR!!!”
Särskilt kaniner. Och Schrödingers katt. Innan man öppnar lådan alltså.

#94

Kommentera

