Din mamma jobbar inte här. Var jobbar hon?

Om jag träffade en annan person som pratade om sitt jobb på det sätt jag pratar om mitt så skulle jag säga ”Du kanske skulle jobba någon annanstans?”. Så jag säger det till mig själv nu. ”Du, du kanske skulle jobba någon annanstans?”. Det är inte det att jag inte tycker att jobbet i sig är ganska kul eller att jag inte gillar nån på mitt jobb. Det är bara det att beeep…beeep…beep [censur]. Men annars är det great.
Jag kan inte byta jobb just nu. Så det är ingen omedelbar lösning. Jag får göra mitt bästa bara. Framför allt för att inte visa utåt vad jag tycker eller tänker. Det är inte min starka sida. Men man kanske kan tänka att man lajvar nåt slags machiavellistiskt rollspel hela dagarna?

Jag blir helt paranoid av att vara på jobbet ibland. Det händer alltid så konstiga saker och folk har så skumma beteenden. Man tänker ofta ”Är hen ond eller är hen bara dum i huvudet?”. Jag säger ungefär alltid rakt ut till folk om det är nåt problem med nåt, men då är det jag som anses svår, bråkig eller inte trevlig. Well, jag tycker att det svåra, tråkiga och bråkiga är när nån bara är happy face, nickar och håller med och sen vänder man sig om och bara ”ajje, vad var det där?” och så får man dra en morakniv ur ryggen. Men det är olika vad man gillar. Jag gillar tydligen mest yngre manliga konsulter. Utan kniv. Så jag ska fokusera på såna. Folk som bossar runt mig på olika sätt (spelar ingen roll om det är en hon, han eller hen) är min sämsta match, samt såna som underminerar allt man gör och säger.

Mycket knivar här nu i min blogg. Vill jag säga mig själv nåt med detta kanske?
Mitt undermedvetna drar kniv.
Men för att jag ska komma ihåg vad jag ska fokusera på har jag gjort en sån här motivationsposter som jag ska ha på min anslagstavla på jobbet.

motivator

#91

Kommentera

