I’ve seen things you people wouldn’t believe

Förra veckan blev det lite för mycket jobb och det funkar inte så bra för mig.
Blir genast stressad, låg, trött och känner mig oförmögen att orka med andra saker. Svårt att komma ihåg det där, att det inte funkar för mig.
Vill inte hamnar där jag var innan jul och innan det. När inget kändes kul och inget gick framåt, på nåt plan.
Så nu är det tillbaks till plan A framåt. Jobbet stannar på jobbet. Jag jobbar inte över. Jag undviker att försöka interagera med människor som bara får mig att känna mig kass.
Jag fokuserar på saker som är viktigare och som gör mig glad. Jag fokuserar på människor som tycker om mig.
Och i helgen ska jag bara göra saker som får mig på gott humör: kramas med min man,  träffa vänner, läsa böcker, fika och gå promenader.

Här är en sak som gör mig glad. En ihopklippning av scener från olika filmer där den enda gemensamma nämnaren är att personerna står med ryggen mot kameran och blickar ut över något spektakulärt.
Film är fint och många av de här filmerna tycker jag mycket om.
Det kan också vara en påminnelse om att det är viktigt att vända vissa saker ryggen för att kunna se fantastiska saker framför sig.

#88

2 reaktioner på ”I’ve seen things you people wouldn’t believe

Kommentera

