Nothing, nothing

Är jag arg idag? Nä.
Är jag glad idag? Nä.
Har jag uppfunnit en medicin som botar cancer? Nä.
Har jag ställt mig framför en stridsvagn för att dö för demokratin? Nä.

Vad har jag egentligen åstadkommit idag? Inte ett skit.
Eller det har jag ju. Jag har:

  • Ätit lite tårta och lyssnat på en kollega som spelade kohorn.
  • Deltagit i ett grupparbete om hur man ska få kvinnliga, lågutbildade låginkomsttagare på 40+ att bli aspepp på nåt som är som själens lavemang. Dissade idé om uppsökande informationsverksamhet på handarbetsmässor. Mumlade ”familjeliv.se”.
  • Hetsläst klart en bok som ska lämnas tillbaks till bibblan i morgon. För det är fegt att vara ute i god tid! Dessutom gjorde jag det på väg till och från jobbet istället för att sitta och dumglo på min mobil. Kände mig som en 1800-talsmänniska där jag satt med min bok – av papper.
  • Sett minst tio gånger på världens roligaste (just nu) klipp betitlat  ”How animals eat their food”
  • Påbörjat eposet ”Störningar i urval”. När det är klart ska det skickas till hyresvärden. Berra och Löken är huvudpersoner. Det är en så kallad nyckelroman. För mitt underliggande budskap är ”Ta deras nyckel. Lämna inte tillbaks den”. Jag är dock missnöjd med intrigen. Det är bara fest, bråk, misshandel, hög musik, inomhusbasket, tjackbandy, fylleparkour, möbler som välts, rundgång, blabla och mitt förestående psykiska sammanbrott. Jag hade önskat att det nånstans i storyn kom en jättelik hungrig skräckbläckfisk och ringde på deras dörr och slukade dem, rapade och ålade sig in i hissen (utan att slemma ner allt för mycket – det räcker med att Berra & Löken fylleloskar på väggarna där) tog bussen tillbaks till var hen nu kom ifrån och bara lämnade lugn och tystnad efter sig. Btw, skulle ni kunna vara så bussiga att när Expressen ringer er och frågar om hur jag ”out of the blue” kunde strypmörda mina grannar upplysa om att det inte var en handling i plötsligt vansinne, utan ett resultat av audiellt gnuggande med treans sandpapper mot mina trumhinnor i flera år. Jag vurmar för alla små och utsatta i samhället, alla olycksbarn och tilltufsade existenser – UTOM MINA JÄVLA GRANNAR.
  • Slösurfat hela kvällen istället för att göra nåt vettigt
  • Klarat av #79
2 reaktioner på ”Nothing, nothing

Kommentera

