I was just beginning to like you

I helgen spelade ett av mina favoritband i Sverige. Mesh är ett sånt där brittiskt synthpopband som liksom aldrig blivit riktigt stora. Konstigt nog tycker jag. Vad finns det att inte gilla liksom?
I princip alla deras låtar handlar om olycklig kärlek, svek, krossade hjärtan och lögner. Låtarna är fluffiga synthpopdängor nånstans mellan Duran Duran och Depeche Mode, med vissa inslag av futurepop, och på senare år tyvärr även rockgitarrer. Sångaren Mark har alltid mössa på sig (ni vet, lite som att Leif GW alltid har väst) och de låter alltid (alla gånger jag sett dem iaf) så bra live att man känner det lite som om man sitter hemma och lyssnar på skivan. Gott betyg eller dåligt beror på vem man frågar. Hur som helst, jag ger er mina fem favoritlåtar med Mesh. Enjoy! (Fast alla videos är såna där fula hemgjorda hobbyvideos, utom den till ”Trust me” som faktiskt är en spexig video som bandet gjort helt själva…så om ni har Spotify så kan ni lyssna där istället för det är liksom inte så mycket att se).

”You Didn’t Want Me”

”From This Height”

”Four Walls”

”Trust You”

”Little Missile”

#76

Kommentera

