I mina hoods

Rensade igår ur bilder i mobilen och hittade lite blandade snapshots som jag tagit i mina hoods under olika promenader.
Det kan vara bra att kunna minnas att det kan se ut på lite olika sätt olika tider på året. Särskilt en måndageftermiddag i mars när det snöar (igen!) och världen utanför fönstret mest går i olika gråbruna och uppgivet smutsfula nyanser. Jag brukar inte bitcha om vädret, och föredrar alla gånger snö om det nu ändå ska vara vinter. Jag tycker att det har varit härligt att det har varit kallt och ofta ordentligt med snö. Men det börjar bli småtrött att mer än halva året är vikt åt depressionsframkallande gråväder. Jag vet att våren lurar runt hörnet. Just därför är det extra segt. Till och med jag, som inte är nån soldyrkare, vänder ansiktet trånande mot vårsolen så fort den behagar visa sig. Det känns som om man är djupfryst inifrån och ut vid det här laget. Jag tycker visserligen allra, allra sämst om påskväder. Allt är lerigt, halvtinat och visset. Men, då vet man att det bara är en tidsfråga innan det vänder. Det är den där lilla uppförsbacken innan marken är bar och torr, det börjar spira hoppfullt och man sitter där på en uteservering och småhuttrar lyckligt.

hoods

#55

Kommentera

