Die russen kommen

Fortsatt klenhet och oinspiration i stugan.  Trots att jag försökt bemästra ”hosta tills du kräks”-attackerna med hostmedicin, ett överintag av C-vitaminbrus och te med honung märks ingen skillnad. Är enormt och astronomiskt trött på att vara sjuk hela tiden. Är inte på blogghumör för tillfället så jag bjuder er på det jag roades mest av idag – ryska soldater som sjunger SpongeBob SquarePants-sången.

Påminner mig om när jag var liten och det var vanligt förekommande att äldre personer sa ”nu kommer ryssen” så fort ett flygplan kom inom synhåll. Min mamma har berättat att det på riktigt var sånt man skrämde barnen med. Alla var livrädda för ryssarna. Hur det var med tyskar vet jag inte (borde kanske ha legat närmare till hands?). Men om ryssarna som kommer sjunger SpongeBob-sången tror jag inte de skulle kännas fullt så farliga.

***

#52

Kommentera

