Horrorgami

Jag älskar att det finns människor som Marc Hagan-Guirey aka Paper Dandy. Han gör ett slags papperskonst av hus ur skräckfilmer. Nivån på skicklighet är nästan skrämmande (no pun intended!). Dessutom fick jag lära mig ett nytt ord som jag inte kunde – kirigami eller kirie. Det är en variant på origami där man både viker och skär i pappret. Jag tycker att det här är helt fantastiskt. Kolla in samtliga skräckhus och hans små berättelser till varje på www.paperdandy.co.uk. Nedan bilder på  ”Exorcisten” och ”Familjen Addams”:

Excorist by Paper Dandy

Addams Family by Paper Dandy

Addams Family by Paper Dandy

#38

Kommentera

