Pannkakor vs tortyr 1-1

Saker jag har gjort idag:

  • Spenderat halva dagen på ett helt meningslöst sjukhusbesök
  • Tröstat mig med bagellunch och shopping. Den inre tillfredsställelsen det bringar mig att handla lådor, boxar, mappar, post it-lappar, pennor, block, pärmar och magneter är enorm. Yttre ordning – inre kaos.
  • Läst ut Birro-boken. Jag visste att några personer jag känner skulle figurera i boken, men inte anade jag att deras relation var en av de bärande historierna. Blev också lite störd av att jag faktiskt inte vet vilka delar av det hela som är fiktion. Slutet är som en mardröm ur den aspekten. Det som lästs kan inte oläsas. Kommer nu att se på min bekanting med nya, och uppspärrade, ögon. Jag önskar att jag inte hade läst boken.
  • Läst ut Felicia-boken. Anna Wahlgren verkar väldigt otäck. Hennes dotter verkar inte vara riktigt frisk. Jag önskar att jag inte hade läst boken.
  • Missat ett pannkakskalas. Men My Man hade i samarbete med pannkakskungen styrt upp en liten pannkaks-take away till moi. Komplett med hemkokt äppelmos i en liten burk. Fatta vad fint folk kan ordna det för en!
  • Haft blodiga fantasier om att döda mina grannar. Det är inget konstigt alls med det. Bara en helt vanlig dag när man utsatts för sex timmars musiktortyr från tjackpundarna i lägenheten ovanför. Senast jag hörde av mig till hyresvärden i detta ärende var jag upprörd över att vi varit tvungna att ringa polisen eftersom det efter bråk & skrik sprang ut en brud i trappuppgången och skrek ”Hjälp, de slår ihjäl mig!”.  Hyresvärden: ”Men alla kan bli osams ibland”. Jomensåatte…Precis så. Varje gång vi blir ”osams” så kommer polisen. Inga konstigheter… Jag vet fan inte vad man ska göra för att slippa denna dagliga plåga. Förutom att leja en yrkesmördare då. Ironin är att i resten av huset bor beskedliga pensionärer. Men över oss bor Löken och Berra – och de är aldrig ensamma hemma, och de är aldrig tysta och de sover aldrig (och därmed inte vi heller).

Man kan sammanfatta dagen med ”allt var inte dåligt”.

#36

Kommentera

