Psykoterapi för fattiglappar

Idag började som en riktigt kass dag. Jag vaknade och var olycklig. Bara så där.
Sen åkte jag och lunchade med ett par kollegor och skvallrade med dem över en tallrik pasta. Det gjorde mig faktiskt lite lättare till sinnes.
Sen köpte jag en liten present till mig själv fast jag egentligen har för mycket månad kvar i slutet av pengarna för att spendera slantar på ovidkommande ting. Men det kostade bara en dryg hundring att bli glad. Det känns som hittat. En del behöver ju spendera år i psykoterapi och det är inte ens säkert att det hjälper.

Som en bekant uttryckte det ”Shopping är sunt. Det förhindrar kvinnor från att hamna på psykakuten tuggandes på en kudde”.
Amen, sister!

Fjärilar. Inte kaniner. Men gott nog.

fjaril

Mugg Fjäril, Åhléns 59:-
Assiett Fjäril, Åhléns 49:-

#31

Kommentera

