Kärlek & andra sjuka böjelser II

jagardin

Ibland får jag frågan hur jag och My Man blev ihop. Jo, det var så här att jag gav honom ett fint blandband (google it kids) med texten  ”Jag är din flickvän nu” och fyllde det med låtar som handlar om kärlek. Eller ja…kind of…
Jag ger er nedan ett litet utdrag ur texterna för några av låtarna så ni förstår vad jag menar.

Morrisseys ”The more you ignore me the closer I get”
When you sleep
I will creep
Into your thoughts
Like a bad debt
That you can’t pay
Take the easy way
And give in
Yeah, and let me in
Oh, let me in
 
Radioheads ”Climbing up the walls”
Do not cry out or hit the alarm
You know we’re friends ‘til we die
And either way you turnI’ll be there
Open up your skullI’ll be there
Climbing up the walls
 
Iron Maidens ”Hooks in you”
Hooks in you
hooks in me
hooks in the ceiling
For that well hung feeling
No big deal, no big sin
Strung up on love
I got the hooks screwed in
 
Magnus Carlsons ”Elin”
Kom tillbaka. Utan dig är jag halv
Jag vill inte ha någon annan.
Jag tatuerar in ditt namn.
Jag behöver smaken av dig, av sommarsalt.
Jag vrider mig i sängen, det är så kallt.
Jag kan inte sova längre, jag kanske inte vaknar mer.
Jag måste få en ny chans. Jag måste få vara med dig.
Du är min. Du är min.
 
Assemblage 23 ”Let me be your armor”
Let me keep you from
Experience you need
Let me bind you with my selfishness
And greed
Let me stifle you
Let me have control
Let me smother
Every aspect of your soul
Let me be your armor
Let me be your shield
 
The Police – ”Every breath you take”
Every move you make.
Every vow you break.
Every smile you fake.
Every claim you stake.
I’ll be watching you
 
Kärlek. Det är så fint.
Nåja, nu kanske jag hittar på lite. Jag gav inte alls honom nåt hotfullt stalkerband med psykolåtar. Han blev kär i mig ändå. Men det är ett bra tips om man är singel. Eller kanske inte ändå.

(Bilden är på Nina Hemmingssons seriealbum ”Jag är din flickvän nu”. En helt lysande läskig titel)

Kommentera

