Let’s have a Black Celebration

För övrigt är det idag exakt 25 år sen jag såg min första Depeche-konsert. 12 februari 1988 på Johanneshovs Isstadion.
Det måste förstås firas med ”Black Celebration” (dock ej från den konserten, men på den tiden var det ont om mobilkameror i publiken, så denna version är från brittisk Tv två år tidigare).

4 reaktioner på ”Let’s have a Black Celebration

  1. Robert skriver:

    Jag var där, en fantastisk konsert. Men jag såg dem också 26/4 1986 på Hovet och 16/11 1984 på Eriksdalshallen. Alla 3 konserterna var bra, men 1984 med Some Great Reward-turnén var oslagbar och magisk. Långt innan de blev mainstream och tråkiga.

    • evilbunny skriver:

      Det låter som fina konsertminnen. Jag är ledsen att jag inte såg dem tidigare, men jag var nog lite för ung då. Även om den första konserten är mest speciell för mig tyckte jag att Devotional Tour 1993 var väldigt snygg visuellt och Songs of Faith and Devotion är nog det senaste album som jag verkligen gillat. Från och med ”Ultra” har jag haft lite svårt att bli engagerad i deras skivor. Tyvärr.

    • evilbunny skriver:

      Det är för jävligt. Men jag tror de kommer till Skandinavien en tur efter Nordamerika. De brukar göra så (även om de inte släppt datum ännu). Så vi får hålla tummarna för det!

Kommentera

