Isbjörnshångel

oralbIdag blir det lite bonus. Har du inte alltid längtat efter en tandkräm som får din mun att kännas som om du precis tungkyssts med den där isbjörnen från Vicks Blå -reklamen?
Så är det i alla fall när man skrubbar sina små tänder med den där stomatolblå Oral-B Pro-Expert-tandkrämen. Jag skojar inte, den heter verkligen så. Super-Ultra-Extra-Expert-Pro-DeLux-Fresh. Eller nåt sånt.
Men jag måst beskriva vårt första möte som om jag gurglat mig med klorin. På det där bra sättet alltså! Munnen känns som om det kommit ett helt gäng sjömän med små sopborstar och jazzdansat in i salong munhålan och svishar runt tills golvet är spegelblankt.Man får känslan av att ens andedräkt är som en vinpust från ett icke-förorenat och aldrig algluddigt Östersjön.
Men man vet hur det är, första silen är gratis. Tandsköterskan gav mig en pytteliten tub och sa att jag kunde testa den. Väl medveten om att jag kommer att komma flåsande (med min Vicks blå-andedräkt) och böna och be om mer.

Jag känner mig frälst. Som om jag träffat den rätta. Exalterad över att jag aldrig mer kommer att behöva vakna med en mun klibbig av gammalt vin och ostkrokssmulor. För min nya fix kommer att vara den här tandkrämen. Jag kommer att be bartenders blanda en vodka Oral-B Pro Expert on the rocks direkt.  Så vaknar man med en fräsch bakisandedräkt också.

Jag har tyvärr inte hittat denna tandkräm i nån affär varpå jag börjar ana oråd. Ska man behöva hitta en kran nu också? Nån som kan deala?
Ser framför mig hur man samlas i ett skumt badrum och drar en sträng tandkräm från en badrumsspegel. Gurglar lite, nickar åt varann och sen lämnar. Höga som hus av flour-rus. Tjackspattigt slickande på sina egna tänder och med den svaga lukten av simbassäng kring sig.

Tandkräm det är viktiga grejer det. Tänder är ännu viktigare. Utan dem kan man inte bitas.

***

Det här inlägget är alltså inte köpt eller sponsrat det allra minsta. Men om Oral-B skulle vilja lägga ett par tuber tandkräm i min brevlåda så skulle jag förstås inte ta illa upp (så länge korken är ordentligt fastskruvad alltså). Annars räcker det om nån tipsar mig om var man kan köpa tandkrämen. Hej då, Colgate Max Fresh med Cooling Crystals.

Kommentera

