Ett You Tube-klipp a day keeps the doctor away

Men hej 23.59. Vi skulle ju blogga idag.
Idag vill jag dela med mig av några av mina favoritklipp på You Tube.
Egentligen borde jag inte ens försöka förklara deras storhet, för det framgår ändå om man ser dem. Men jag ska ge er några ledtrådar ändå, så ni vet vad ni har att vänta.
Söta djur, utklädda människor som dansar, robotar, synth, sorgliga saker och sydafrikansk hiphop.

1. Angry Industrial Dancer
Den här snubben och hans tjej åker runt på olika cosplay-konvent och dansar till synthmusik tillsammans med folk som är utklädda till seriefigurer & andra fantasifoster.
Vad finns det att inte gilla? Man kan egentligen titta på vilken film som helst, men jag valde att delge er den från Sakura Con 2012:

2. Murmeldjur äter ett kex
Det här klippet behöver inte heller förklaras egentligen. En tjock och söt gnagare hetsäter ett kex med stor beslutsamhet.

3. Die Antwoord – XP€N$IV $H1T
Det här är kanske lite fusk. Det är ingen video, det är en låt och texten till låten. Men det är texten som är poängen. Det sydafrikanska hiphop-bandet Die Antwoord gör mig lika delar förfärad och fascinerad. De driver med precis allt. Inklusive sig själva. Inget verkar heligt. De är astronomiskt störiga och verkligen, verkligen extremt störda. När de driver med hiphop-klyschorna i den här låten är det förstås extra roligt. De har tydligen haft nåt slags beef med Lady Gaga också (kolla invideon till ”Fatty Boom Boom” så förstår ni varför). Annars funkar ”I fink U freeky”, ”Baby’s on Fire” eller valfri annan truddelutt. Eller så funkar det inte alls. Det beror ju lite på vad man har för humor.

4. Gandalf Style
Har du hört Gangnam Style? Inte? Ok, hur funkar det för dig att vara döv, blind och död?
Hur som helst, när K-popen kom till Mordor så lät det så här:

5. ”Du ska heta Mirakel”
Det här är det sorgligaste jag vet. DET SORGLIGASTE JAG VET! Jag gråter nu. Snart gråter även du.

6. Usagi shima
Det finns en ö utanför Japans kust som kallas ”usagi shima” = kaninön. Bara en sån sak. Dit ska jag åka med fickorna fulla med morötter.

7. Los Robots Humanos
Två guldlaméfärgade robotdansare från Argentina skakar loss till Kraftwerks ”Boing Boom Tschak”. Come on katten, det svänger ju!

#5

Kommentera

