När livet ger dig citroner – blanda en drink

Nä, men nu vänder vi blad. Oj, vilket bläddrande det har varit det senaste året. Oj, på det här bladet bara crap. Vänd sida. Oj, på den här sidan stod det tråkiga saker. Vänd sida. Oj, på den här sidan hade nån spytt. Vänd sida.
Man börjar ju undra vem som skrev den här bokajävlen egentligen. Dåligt utfört jobb. Funderar på att knåpa ihop en egen. En där man faktiskt vill läsa vad som står på sidorna. Och kommer att känna att frågetecknen rätas ut mot slutet, så att man kan slå ihop den med nåt slags nöjdhet i kroppen.

Nåväl, ibland kanske man bara ska se vissa saker som ödets lilla vink om att det är dags att ta tag i saker.
När livet ger dig citroner – blanda en drink.
Vi har en hel hög med citroner här. Ett helt gäng drinkblandarattraljer. En batch med spritflaskor.
Så ikväll  blir det vänner över på nån typ av social sammankomst. Det ska bli trevligt. Tror vi max har haft en tillställning sen jag blev sjuk. Och då fick gästerna handla, vara med och laga mat och gå hem innan midnatt. Men det funkade ju det också.

Jag tror jag ska lägga min fortsatta energi på viktiga saker, dvs blogga, dricka drinkar och shoppa. När domedagen kommer har jag i alla fall nåt snyggt att sätta på mig och en gindrink i handen. Tyvärr kommer jag nog inte att ha min känga tryckt mot nån annans bakhuvud där jag sitter på nån liten tron. Men sånt är ju förbehållet människor som så att säga har nån ”under sig”. Jag är traditionell. Jag föredrar att ha nån över mig. Kanske Gud.

En reaktion på ”När livet ger dig citroner – blanda en drink

Kommentera

