Grumpy is the new happy

När jag på allvar tänker att alla nog ändå är idioter och allt är skit (som sagt, emofjortisen i mig kommer inte att bli vuxen förrän nästa gång jag fyller nåt med en fyra i. Vilket för all del är soon enough) så finns det saker som ändå får mig att inse att det finns intelligent liv, folk med humor, intressanta betraktelser av världen, viktiga sanningssökare, vettiga åsikter och fina saker.

Det som just nu blidkat mig är:

Jonas Thente: Drevet värre än drogerna (lite rim & reson kring Ola Lindholm-fallet och knark-moralpaniken)
Fredrik Strage: Fredrik Strage-syndromet (fantastiskt rolig krönika, as usual)
SVT Play: ”Sanningssökaren” (norsk dokumentär om en rättsskandal, en envis journalist & ett sorgligt människoöde)
SVT Play: ”Sista chansen” (TV-serie där Stephen Fry åker runt i världen och följer projekt för att rädda utrotningshotade djur)
Fotografen Robbie Coopers fotoprojekt ”Alter ego” (Porträtt av gamers och deras spelavatarer)
Lisa Magnusson: Sex feministiska myter (de flesta skrattar ju bara åt anti-feministen Pär Ströms helt koko argumentation, men det finns en fara i att bara avfärda de underliggande frågorna om mansroller & kvinnoroller för att den som ifrågasätter är en sån snedseglare. Jag är glad att nån orkar läsa det han skriver och sen bemöta & argumentera på ett sakligt sätt)
Grumpy Clothing: Bad Bunny-tröja (som gjord för mig. En kanin med huggtänder = evilbunny)
Biljetterna till WGT (och nu börjar jag räkna ned till årets tyska äventyr)

En reaktion på ”Grumpy is the new happy

Kommentera

