Ja, jag hörde att du sa ”bitter” när jag gick förbi…

Det extremt tragiska i att sätta sitt enda framtidshopp till att vinna på den Triss-lott man just har köpt. Jag kallar det ”proletär problemlösning”.

Pep talk med sidekick inkluderar råd om att jag bara ska tänka saker INUTI huvudet, inte säga dem högt. Jag tittar storögt. ”Men…men…hur skulle DET gå till”. Jag tror att knepet är tystnad. Hur man är tyst vet jag inte. Jag har aldrig försökt. Om Gud hade velat att jag skulle ha impulskontroll hade jag väl fötts med det?

Melodifestival. Ishockey. Omval till landstinget i Västra Götaland.
All denna uppdämda upphetsning över HUR DET SKA GÅ gör mig sömnlös.
Okej då, jag blev rätt till mig över de där irländska tvillingarna. Återigen, jag är en vuxen kvinna fångad i en emofjortis kropp. Hmm….vänta nu, nånting blev fel i den där meningen. Jag återkommer när jag kommit på vad. Jag ska bara gå och skära mig lite med min svarta plastsmörkniv från IKEA (vad kan man göra när man har så här låg smärttröskel?).

En reaktion på ”Ja, jag hörde att du sa ”bitter” när jag gick förbi…

Kommentera

