Viva le Dave!

Idag fyller Dave Gahan i Depeche Mode 49 år.
Det firar jag med att se ett klipp där hans musikaliska gärning analyseras på ett djupsinnligt sätt. Att vara kvinna och sexist är nämligen bara en strävan mot jämlikhet. På tal om det, jag kräver med anledning av detta (och videon nedan) att det införs ett begrepp som motsvarar MILF. Jag föreslår FILF. Vilket, om man mumlar lite (och har talfel) dessutom låter som ”filth”. Ännu bättre!

Ok, för att förtydliga. Jag tycker alltså inte att ”sexy moves” varken innefattar att ta sig i skrevet, snurra jätte-jätte-fort med mick över huvudet eller att vaja som en liten björk med händerna över huvudet. Jag tycker mest att Dave är en söt pojke (på 49 vårar) som publikflirtar smågulligt med sina höftrullningar och skälmska blinkningar. Jag ville bara vara snäll nu när han fyller år och allt, och låtsas köpa det.

Grrrrr…mjaaau, som jag brukar säga.

Kommentera

