Sakura

Våren är här. Minst två veckor för tidigt (jämfört med förra året). Nu har alla de japanska körsbärsträden i Kungsan slagit ut. Så här kommer årets batch av körsbärsblombilder. Same procedure as every year.

Härligt folktomt i stan när alla är på påsklov. Lunch & utställning på Kulturhuset, glass i Kungsan och sen hem & dadda den ännu inte ur boet utknuffade förkylningen. Jag var den enda jag såg på stan som hade både jacka och halsduk. Jag som normalt blir het av minsta lilla frös bland alla barbenta med kortärmat och kortkort. Tiden är ur led. Eller så är jag verkligen inte särskilt frisk just nu. Men himlen är blå och körsbärsblommorna rosa. Och jag har en kanin i marsipan att oralt skända. Alltid nåt.

2 reaktioner på ”Sakura

Kommentera

