Hosta tills du kräks

…är inte namnet på ett fräckt punkband, utan mer vardagens melodi hemma hos mig.
Två monsterförkylningar med bara två veckors mellanrum. Grattis till mig! Kan inte låta bli att fundera på om det har nåt samband med att ju mer man frotterar sig med andra människor (arbetsplatsen, kollektivtrafiken, snabbköpet) desto mer sånt där åker man på. Från och med nu stannar jag inne så jag slipper alla ebolasmittohärdar där ute som ger en kräkshosta, utöver alla andra irriterande saker de ger en.

Eller så var det bara nån högre makt som tänkte att den där bruden hon har ju ändå inte fått så mycket sjukligheter på sin lott – let’s send some more. Jag orkar inte ens bli irriterad över hur olägligt, trist och sunkigt det här är.

En reaktion på ”Hosta tills du kräks

  1. Det borde vara skottpengar på folk som prompt ska leka oumbärliga på jobbet, och sätter sig i kollektivtrafiken och spyr virus omkring sig… Hoppas att du blir av med eländet snart. Ner med sunket!

Kommentera

