I både slott och koja

Jag tilltalar så många olika målgrupper! Igår kom en försäljare av ”Situation Stockholm” fram och började spontant komplimentera mina Martens-kängor. ”Fräcka”, tyckte han.
Idag var det en överläkare som föll i trance över samma skodon. ”Snygga boots”, tyckte han (att det är ett par KÄNGOR är ju överkurs. Jag rättade honom naturligtvis inte. Det är ändå tanken som räknas! Plus att han är min läkare, så det vore riskabelt att börja besserwissra honom).
Det är förstås mina Rhondas vi snackar om. Mina höga Martens med rosmönster.

***

Det finns egentligen väldigt mycket saker att tycka till om, så missta inte min tystnad för att jag blivit timid och åsiktslös. Jag får bara inte min livs-rubiks-kub att gå ihop (ordet ”livspussel” är tydligen reserverat för dem som har dagishämtning och villaamorteringar med som parametrar i ekvationen) just nu. Men jag är för trött för att fördjupa mig i det ämnet för tillfället. Godnatt!

***

Fanihelvetesjävlaskit vad jag stavar illa nu för tiden. Och dessutom är mitt språk fyllt av torftiga svordomar. En styggelse är vad det är!

4 reaktioner på ”I både slott och koja

  1. Dem där Rhondas är iögonfallande fina!

    Såg någonstans för ett tag sedan att det fanns Dr Martens med körsbärsblom på. Du skulle säkert uppskatta dem med, såvida du inte är emot rosa förstås!

Kommentera

