Just stop it

Jag tycker verkligen det  är trist med människor som skriver krönikor om hur svårt det är att skriva krönikor eller bloggar om att de inte har nåt att blogga om. För mig har det samma relevans som att nån berättar att de hade lite problem att leverera sist de gick på toa. Jag är så att säga inte så himla intresserad av andras vånda kring sitt skapande ( i det sistnämnda fallet är jag för tydlighetens skull inte heller intresserad av resultatet). Ändå sitter jag här själv och tänker skriva ytterligare ett inlägg om varför jag inte skriver så många inlägg just nu. Tyvärr verkar mina kroppsliga defekter (och därmed också de mentala) tillta dag för dag. Ont, trött, skit. Orkar inte vara arg, orkar inte bry mig, orkar inte med andra människor, orkar inte med mig. Orkar inte. Orkar inte tänka. Orkar inte skriva. Kaputt! Ur funktion.

Det kan gå över. Eller inte. Man vet inte. Det är tydligen det som är spännande med att vara människa. Det är tydligen the thrill of life. Att man inte riktigt vet. Jag är som vanligt tveksam. Jag tycker inte att det här är spännande. Det ger mig inget. Jag blir inte en bättre, mer ödmjuk eller godare människa av att vara sjuk. Tvärtom. So just stop it. Du som kan…

Kommentera

