The kind of happiness money can buy

Äntligen! Mina Martens med körsbärsblommor har nu landat hemma hos mig. Det tog ju bara mig ett år från att jag såg dem till att skaffa ett par. Jag beställde dem faktiskt i början på december från en webbshop i USA (kanske lite onödigt, men det var enda stället jag hittade på nätet som hade dem i rätt storlek och skeppade till Sverige), med tanken att det skulle bli som en julklapp till mig själv. Men det sket sig eftersom de verkade ha fått nåt slags julafasi där i skofabriken och glömde helt bort min beställning i två månader. Men efter ett artigt påminnelsemail tog det inte så värst många veckor innan kängorna anlände. Nu ska det bara bli cherry blossom-tider också, så jag kan vädra dem ute i den verkliga verkligheten. Jag vill ju inte besudla dem med brun snö.

Åh, de är så fina att jag får lite hjärtklappning faktiskt!
Som jag brukar säga – de bästa sakerna i livet har stålhätta. Men när jag tänker efter har väl Martens lagt av med det? Tror inte det är stålhättor i nåt av mina par Martens faktiskt. Vet inte om de görs med stålhättor längre. Då får man nog slå till på ett par Getta Grips. På tal om det. Nu måste jag ju ha några nya Martens att åtrå. Här är några tänkbara objekt:

Castel. Kanske lite väl spexigt med ett par randiga geting-Martens? 8-håls svart/gula i vanlig 1460-modell. Gillar att det är svart lack i tån, men att resten är matt läder. Kanske ska nån tipsa ”Black army” om dessa kängor?

Hello Kitty. Som en del i 50-årsjubileumet gjorde Dr Martens en kollektion tillsammans med Sanrio, Hello Kitty-märket. De släppte fem olika varianter. Tre varianter av 8-håls 1460-kängor (ett par i vitt med röd rosett och blå sula, ett par i svarta med rosa rosett och rosa sula och ett par seriemönstrade med vanlig sula) samt de vit/röd/blåa och de svart/rosa i Mary Jane-modell. Tyvärr ser de liksom lite plastiga ut, men jag blir ändå grymt sugen på svart/rosa Mary Janes. Eftersom de är limited edition och släpptes redan i september kan de ju vara lite kniviga att få tag på. Men kanske kan en lämplig presentsmurf vara lite förutseende inför en upcoming födelsedag (de finns här. Storlek UK6 tack!)

Norah. De vinröda är ju grymt snygga. 14-hålskängor med stansat rosmönster. Ingår både i Vintage-kollektionen (gjorda efter klassiska Martens-modellerna) och Applique (där det för övrigt finns ett par andra kängor som är sjukt snygga som heter Rose).

Getta Grips. Nu är det snart dags för att återuppliva min gamla kärlek till Gettas igen. Var alldeles för länge sen jag skrotade mitt senaste par. De har både stålhätta och svarta sulor (förut dissade jag klassiska Martens för jag tyckte det var alldeles för spralligt och färgglatt med beige rågummisula och gula sömmar).

Japp, jag är Martenskängornas Imelda Marcos. Om du nu inte förstod det själv.

3 reaktioner på ”The kind of happiness money can buy

  1. Haha, du hade redan ett par :) Jag blir bara LITE avundsjuk. Kängor är ju så dyra så det är inte ofta jag unnar mig ett par så just nu har jag bara ett par 14håls getta grip som fortfarande är brukliga har nyligen fått kasta ett annat par efter flera års trogen kärlek.

    Dock kan man sukta ihjäl sig efter ett par nya. Har redan siktat in mig på ett par Triumph till nästa gång! :)

    • evilbunny skriver:

      Åh, Triumph är superfina! Jag vill ha många, många fler par än de jag har. Men man får ju behärska sig lite. ;-)

      Jag lägger inte så mkt pengar på dyra kläder och sånt så då får man fina kängor ibland. Plus att Martens ju håller länge och nästan bara blir snyggare när de är väl ingånga. Så jag ser det som en bra investering! Jag tror jag har fem par olika, eller kanske sex. Men då är de köpta under tio år eller så.

  2. Jag älskade mina getta grips, men tragiskt nog har dom gått till skohimlen nu.. saknar dig, mitt underbara skopar!!

    Har lite svårt att förmå mig att punga upp med 1500 kr för ett par nya, men jag är grymt sugen på nya,

    Kitty-martens o dom med rospräglorna var fab!

Kommentera

