Allt är inte dåligt 2

Och så hade man fått en present i brevlådan i fredags. Kompis C är min kanintipsare nummer ett. Så fort hon hittar en lampa som ser ut som en kanin, en kaninmönstrad tapet eller en kanin som ser ut som en kanin så mailar hon det till mig. Super! Inget bringar mig mer glädje i livet än kaniner. Det kan tyckas som en oerhört futtig sak att glädjas över, men demokrati i Egypten är förstås också fint. Så även fred på jorden. Men kaniner är instant happiness. Därför tyckte jag förstås att det var väldigt roligt att få en kaninbok. Bara så där. Eftersom jag ju knappast är en fashionista så har jag helt missat Fifi Lapin. Det är lite svårt att förklara konceptet, men det är helt uppenbart nåt slags modevärldens Miffy. En brud som modebloggar under kaninpseudonym och tecknar sitt alias iklädd catwalk-outfits från olika aktuella modehus. Mycket konstigt, men lite charmigt. Jag kommer troligen inte att klä mig mer  i Anna Sui eller Paul Smith än förut efter att ha läst boken, men den är ju lite kul ändå. Kaninen gör grejen.

Fifi Lapins blogg

Kommentera

