If something gets hard – fuck it

Bra nu har jag hittat en vinnande rubrik, nu är det bara en text som saknas.

(Jisses vad det där påminner mig om när jag jobbade på kvällstidning).

Idag var min internetuppkoppling nere i nästan fem timmar. Mycket traumatiskt. Ja, det går att surfa på min mobil, å twittra och fejsbukka. Men orka. Seriöst, jag gör sällan inlägg via min telefon. Jag tycker att det är för jobbigt. Jag inser att jag på många sätt är en icke-modern person, men jag tröstar mig med att jag alltid varit obstinat gentemot saker jag inte ser nyttan med. Jag sitter aldrig med en laptop framför tv:n och direktrefererar tv-program och jag ser inget behov av att ringa personliga telefonsamtal just den kvart det tar för mig att åka tunnelbana. Jag behöver inte heller twittra, facebooka eller blogga under den tiden, eller när jag är på stan. Då brukar jag ha fullt upp med annat. Jag gillar dessa pauser från nätlivet. Men fem timmar när man bara är hemma är lite för mycket avhållsamhet. Då var jag glad över min smarta fån (även om just min är en av de osmartaste bland de smarta, tydligen. Det är straffet för att man envisas med att gynna SonyEricsson).

Dagens låt: ”If something gets hard (fuck it)”/Uberbyte

Kommentera

