12 år av nörderi

I lördags hade My Man och jag varit ihop i 12 år. Det är sjukt länge! Att vi har ett sånt precist datum för relationens start (trots att ingen av oss frågat chans och vi säkert utbytt nån typ av kroppsvätskor långt innan det) är för att det var första gången nån utomstående frågade ”är ni ihop, eller?”. Förmodligen nån typ av grävande journalist eftersom det var på en examensfest för journalisthögskolan. Vi konfererade säkert helt kort kring detta och kom fram till att vi nog faktiskt var ihop.
På den vägen är det. Och jag vill inte höra några tråkiga antydningar om att vi inte är romantiska. Vi förlovade oss till exempel framför rollspelshyllan på Science Fiction-bokhandeln. Hur kan nåt bli mer romantiskt än så? (Det är förstås historierevisionism, men våra riktiga ringar var inte klara då vi hade vår romantiska picknick på en romantiskt vindpinad Andrej Tarkovskij-filminspelningsplats på det romantiska östra Gotland och romantiskt bytte symboliskt romantiska ringar).

Inte för att jag brukar tänka ”hur gick det här till?”, men ibland tänker jag: ”jag vet precis hur det här gick till”. Det är till exempel när han anmäler sig till en ABF-kurs i” Att överleva en zombiekatastrof”. Hur kan man inte älska en sån karl?

2 reaktioner på ”12 år av nörderi

  1. Jag tycker faktiskt att ni är ett av de mest romantiska paren jag känner. :-)

    (Mäh – inlägget jag egentligen kom för att kommentera fanns inte längre. Just sayin’…)

    • evilbunny skriver:

      Åhhh…det var fint! :-)

      (Misstänker att jag är glad att jag sansade mig och insåg att jag mer ville skriva det än att nån annan behövde läsa det. Du får kommentera nästa gång jag får utbrott över det där. Ämnet brukar ju dyka upp några gånger om året ;-))

Kommentera

