Extraordinary Industrial Retards


Jag har en och annan gång lagt upp roliga klipp som driver gäck med den tuffa death metal-scenen. Förstås huvudsakligen för att reta My Man för hans musiksmak, men den gudomliga rättvisan kräver att jag inte heller undanhåller världen mitt senaste YouTube-fynd. Även om det innebär att jag säljer ut ”my own kind”. Men eftersom det bereder mig sånt nöje att följa DJ Anorexia och Bob Vengeances äventyr i ”The League Of Extraordinary Industrial Retards” kan jag inte censurera detta hånande av industrial-musik för andra. Man måste förmodligen vara svårt synthtöntig för att förstå exakt hur roligt, träffande och elakt det här är. Men det kan ju hända att mina 2-3 läsare som faktiskt delar min musiksmak skrattar…

DJ Anorexia och Bob Vengance är på jakt efter alla posers och band som förstör för äkta industrial-fans och kommer fram till att det främst är Nine Inch Nails och VNV Nation som är skyldiga. (Jag älskar VNV Nation och deras musik, men det gör det inte mindre roligt precis).

Both bands live here, in the industrial mounts of Stompdor. We will infiltrate Stompdor, find their strongholds in the halls of powernoise and kill them. Once they are eliminated industrial bands can go back to being unpopular and worthy of our admiration

Tyvärr finns det bara tre delar, och det gör mig nästan lika tjurig att inte få se upplösningen som när Joss Whedons ”Firefly” bara fick en säsong och man sen fick den usla filmen ”Serenity” som enda plåster på såren. Well, man kan inte få allt. Men när The League of Extraordinary Industrail Retards” är slut kan man alltid se ”Emo Assault Squadron” också. Mycket underhållande! (Eller kanske inte det där med tänderna på slutet, inte min sorts humor riktigt. Men resten!).
He’s running like a fairy. Get him! Get him!



7 reaktioner på ”Extraordinary Industrial Retards

  1. hemmingsson skriver:

    Som fanatisk Skinny Puppy-supporter så dog jag skratt när dom battlar över SP-sidoprojekt. Och det absolut roligaste i kråksången är att jag förstås kan räkna upp en handfull projekt till som dom inte nämner. Alltså måste jag vara mest retard av dem alla.

Kommentera

