And dead birds fall from the sky

Min teori är att de där pippifåglarna från sitt von oben-perspektiv tittade ned på vår värld och tänkte ”Fuck, this shit sucks” och sen beslutade sig för kollektivt självmord. Som Jan Gradvall skrev ”Har nån kollat om de har pyttesmå Nike-skor på sig?”.
My Man tror det är vägsaltet. Han tror att vägsalt kills you. Vägsaltet är en dödsfälla. Vägsalt är Belsebub. Om man är en fågel alltså.

Förhållningsorder till de små 2.0:  ”Ät inte gul snö, slicka inte på vägsaltet, drick inte handsprit på offentliga toaletter, ha inte sex med nån som varit med i Kungarna av Tylösand”.

Det är olika vad man tror på. Men så här ser verkligheten ut, just nu:

Döda fåglar faller från skyn, men det finns inte en enda jävla fryst kalkon att hitta i på ICA Maxi eller annan affär i hooden.

Andra järtecken:

  • Plötsligt och oannonserat uppehåll mitt i säsong två av ”Vampire Diaries”
  • Januari-rea på Body Shop med förstatjing för medlemmar, och jag var inte där.
  • Snömodden får en promenad runt kvarteret att kännas som en polarexpedition till toppen av K2. Orkade därför inte gå till affären. Jag har ingen björnpäls, ingen bandvagn och ingen harpun, därför är jag fast inomhus. Please send cookies!
  • Granjäveln börjar se ledsen ut. Den har ändå fått vatten minst 2-3 gånger, och hade den frågat hade den fått julmust också. Men jag vägrar plocka ner julpyntet redan. I hemlighet vill jag skrika till alla som deklarerar att de ”städar ut julen” att ”om du inte julpyntat INNAN Halloween, din jävla fuskare, så hade du härdat ut tills man FÅR ta ner julgrejerna”. Denna normlöshet i samhället. Vi vet ju alla att ”tjugondag Knut dansas julen ut”. De firar bergis inte jul till åminnelse av Jesu födelse heller. Revisionistpack! Jag blir arg bara jag tänker på det här. Nästan lika sur som när jag fick veta att julplundringen på jobbet bara var för dem som har barn. Va fan är det för diskriminering?
Kommentera

