En hackerattack mot ironin?

Får uppenbarligen sluta vara ironisk, hux flux har hälften av mina citattecken i alla texter i bloggen blivit ersatta med texten tagg (ville göra citattecken runt ordet, men hejdade mig).  Fattar nada. Koden ser inte skumt ut och det har slagit igenom på alla gamla inlägg också. Mycket skumt, och annoying! Nån som vet vad det beror på? Har kollat på andra bloggar på WordPress, men ser inte felet hos nån annan.

Allt är riktat mot MIG. Det är en oerhört subtil hacker som vill ta död på den ironiska generationen. Men jag låtsas inte om nåt. Tagg = ”. (Men va fan!!! Det där sista var ett citattecken alltså).

***

Ibland skäms jag lite för att jag inte orkar korrläsa mina inlägg. Särskilt de där jag raljerar över folk som inte kan stava eller sätta ihop meningar korrekt. Det är precis samma sak som att jag väldigt ofta har problem med stavningen av orden dyslexi och illitterat. Den sanna betydelsen av begreppet ironi. Det är därför jag skäms en väldigt kort stund. Det är ju roligt. Ironiskt roligt. Och det hindrar mig från att bli allt för självgod och stursk! Eventuellt…

Och btw, ibland kommer små besserwissers och kommenterar att jag inleder meningar med och eller men, och att det på nåt sätt skulle finnas en skrivregel som säger att man inte får göra så. Och? Det är faktiskt inte sant, vad din svensklärare än säger (däremot heter det alltså svensklärare och inte svenskalärare). Det är bara gammalt nys. Men (!) jag gissar att det i dagens skolor kanske finns hetare frågor kring svenska språket och stavning än vad som är ett bra eller dåligt sätt att inleda meningar på. Jag tycker att det är slappt att inte försöka stava rätt, men jag tycker också att det är viktigare att ha nåt vettigt att säga än att säga det grammatiskt rätt. Däremot är det förstås dödsstraff på att inte ha nåt att säga och dessutom göra det illa.

4 reaktioner på ”En hackerattack mot ironin?

  1. http://wp-support.se/forum/
    Vet inte om de bara hjälper en med egen-hostade WP-bloggar, men de har alltid lyckas hjälpa mig att reda ut mina frågetecken…

    Det står säkert på sajten nånstans om man får fråga om .com-bloggar också – jag är bara för trött för att vara läskunnig just nu. Det är ett bra forum iaf – du kanske kan hitta nåt där. Urskumt problem, måste jag hålla med om…

    Gnajters!

Kommentera

