Haters och horor


Jag brukar då och då frångå mina principer och diskutera olika saker även med människor jag redan från början vet är puckon. Ibland (lyckligtvis inte så ofta) har jag hamnat i diskussioner om det borde vara lagligt eller inte att köpa sex. Oftast har detta meningsutbyte skett med män(niskor) som anser att det borde vara lika oladdat att betala för ett knull som att gå och klippa håret eller lika naturligt som att gå till pressbyrån och köpa en chokladkaka. Man använder en tjänst, och betalar för den. Man är sugen på lite snarr, och man betalar för det.
Jag ska inte gå närmare in på vad jag anser om det resonemanget (ok lite kort då: ”Men är du helt jävla dum i huvudet??!”), men jag vill ändå  ta upp ett argument som påtagligt ofta går hand i hand med åsikten.
”Det är väl tur att det finns horor, så att de män som inte får sig nåt ligg hemma kan få utlopp för sina sexuella begär istället för att gå ut på stan och våldta tjejer”.

Det finns så många intressanta beståndsdelar i den finurliga tankespyan att man skulle kunna dissekera den länge, länge. Men jag ville egentligen bara sno denna lysande tankekonstruktion och applicera den på det så kallade ”näthatet”. Jag vill gärna se att nån representant för valfri liberal tankesmedja använder denna retorik för att försvara ”haters”.

”Det är väl tur att det finns möjlighet att skriva kommentarer på Internet, så att de som inte får spöa på nån hemma kan få utlopp för sina aggressioner och inte går ut på stan och slår ner andra människor”.

Jag kunde ha sagt det själv, men jag är ju politiskt obunden åsiktsnazist, och vi är ju egentligen mest emot allting. Hela tiden. Inte för nånting alls. Jag är alltså inte för internethaters. Jag är emot de som är emot internethaters.

4 reaktioner på ”Haters och horor

Kommentera

