Shiny and new

Just när jag skulle räkna bort det här som en skitdag så råkar jag upptäcka en helt ny (för mig alltså, inte generellt. Oklart hur jag missat dem) svensk EBM-grupp som:
1) delvis har sitt ursprung på Gotland
2) har gjort en låt som heter ”Fuglesang”
3) heter nåt roligt som Mergel Kratzer (som vad jag förstår är nåt slags tysk stor maskin som bland annat används för att bryta kalksten vid Cementas bruk i Slite på norra Gotland)
4) som låter riktigt hårt och bra
5) har en look som får mig lite anfådd (det är förstås katten som gör det).

Dagens music non stop: Mergel Kratzers platta ”Isotop”.

(På tal om bra, fotografen som tagit bilden på bandet heter Katrin Kirojood, och hennes sida är verkligen värd ett besök. Hennes modebilder är så galet snygga att jag skulle kunna ha varenda en som tavla på väggen. De får de flesta bilderna i ett nummer av Elle eller nåt annat genomsnittligt modemagasin att se ut som nåt i en postorderkatalog. Hur som helst, I love it! Det är förstås hela konceptet som tilltalar mig – den typen av modeller, den typen av look, den typen av edgy kreationer, spejsad styling, fantasieggande miljöer och utmanande bildspråk. Fastnade länge på sidan klickandes igenom hennes galleri. Jag har väldigt många ord för att dissa saker, och ganska få för att säga att nåt är exceptionellt bra. Men that’s fucking good, på ren svenska. Inför folk som är så begåvade blir jag bara stum!)

3 reaktioner på ”Shiny and new

Kommentera

