Dagens citat

Det är hård kamp om måndagens bästa citat.

Efterträdaren kommer antagligen att vara någon som är yngre än Sahlin och som inte finns i hennes närmaste krets”.
Lena Mellin, politisk kommentator på Aftonbladet, ser in i spåkulan.

Wow, vilken analys! Påminner mig om ett knivskarpt tips om Palmemordet från nån ”synsk” person som påstod sig ha sett att den skyldige cyklade åt Skövdehållet med nåt skumt på pakethållaren. Jag tror att Lena Melin kommer att möta en lång, mörk främling snart. Kanske i hissen.

Man tror att man jobbar på ett zoo. Det sitter en liten vit kanin i vår arrest
Stationsbefälet på en polisstation i södra Stockholm efter att de omhändertagit en kanin de hittade i en kasse i Skärholmen.

Poliser verkar inte gilla några andra djur än schäfrar. Jag vill minnas några skånska poliser som anväde apor som nedsättande epitet. Det är väl inget fel på apor? De verkar ju ha högre IQ än en hel del människor. Sen måste jag starkt ifrågasätta varför kaninen ska frihetsberövas. Lösdriveri slutade väl vara ett brott på 50-talet nån gång?

Alltså jag skrubbar ingenting förutom typ mitt ansikte.
22-åriga modebloggaren Daniel från SVT:s succé ”Ung & bortskämd” talar ut om sin inställning till städning.

Våt i ansiktet och inte så torr bakom öronen alltså. (Självklart kommer jag att sitta klistrad framför kvällens program. Det är lite som den där MTV-såpan med amish-ungdomar som får prova att leva ute i verkligheten. Fast tvärtom…eller dubbelt upp…eller…ähh…)

Efterträdaren kommer antagligen att vara någon som är yngre än Sahlin och som inte finns i hennes närmaste krets
Kommentera

